سايت خبری انصار حزب الله (يالثارات) - پربيننده ترين عناوين فرهنگی :: rss_full_edition http://yalasarat.com/vsnd2fl06tmcy.a2y.html Sun, 12 Mar 2017 14:16:58 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://yalasarat.com/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری انصار حزب الله (يالثارات) http://yalasarat.com/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری انصار حزب الله (يالثارات) آزاد است. Sun, 12 Mar 2017 14:16:58 GMT فرهنگی 60 «آقا» سخن چه شهیدی را یادآوری کرد http://yalasarat.com/vdcc0iqs42bq1m8.ala2.html به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله به نقل از مشرق، رهبر معظم انقلاب روز گذشته در سخنانشان در جمع دست اندرکاران راهیان نور فرمودند: این مطلبی که ایشان نقل کردند از من، حرف من نیست؛ حرف یک رزمنده‌ی همدانی است که اگر چنانچه از سیم خاردار میخواهی رد بشوی، اوّل باید از سیم خاردار نفْست عبور کنی. اشاره معظم له به شهید علی چیت سازیان بود که به تازگی خاطرات یکی از همرزمان این شهید با نام علی خوش لفظ در قالب کتاب «وقتی مهتاب گم شد» به دست ایشان رسیده و تقریظی را بر آن نوشته اند. همچنین در همین ایام، خاطرات همسر این شهید به قلم بهناز ضرابی زاده در کتابی با عنوان «گلستان یازدهم» نیز به چاپ رسیده و مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. مدتی است به همت نویسندگان توانمند همدانی، خاطرات رزمندگان و شهدای این استان در قالب کتاب هایی خواندنی و جذاب به بازار کتاب عرضه شده. سال گذشته نیز کتاب «دختر شینا» با استقبال قابل توجهی روبرو شد و به شمارگان چند صد هزار نسخه ای رسید. این کتاب نیز خاطرات همسر یکی از شهدای معروف استان همدان بود.روز گذشته نیز پاسداشتی برای دو نفر از نویسندگان مطرح همدان در حوزه ادبیات پایداری یعنی حمید حسام و بهناز ضرابی زاده در حوزه هنری برگزار شد. ]]> فرهنگی Tue, 07 Mar 2017 07:12:24 GMT http://yalasarat.com/vdcc0iqs42bq1m8.ala2.html درس‌هایی که می‌توان از ام‌البنین(س) گرفت http://yalasarat.com/vdchkxn6.23nxvdftt2.html حجت‌الاسلام امیرعلی حسنلو (مدیرگروه تاریخ و سیره مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم): نگاهی که جوامع بشری نسبت به زن داشتند تا ظهور اسلام تحقیر آمیز بود(۱)؛ اما اسلام همه این دیدگاه‌ها را دگرگون و جایگاه واقعی زن را در آفرینش به او داد؛ نگاهی که پیامبر(ص) به زن داشت و رتبه زیستی که برای او تعریف کرد با همه دیدگاه‌ها تمایز داشت و این نگاه همان نگاه پروردگار متعال بود که از طریق وحی به پیامبر(ص) عنایت کرد و با چنین نگاهی جامعه نوینی تأسیس کرد.بنیان تربیتی این جامعه را با زنان و نقش برجسته آنان تجدید بنا نمود؛ لذا جامعه اسلامی با دیگر جوامع این تفاوت اساسی را دارد؛ در نگاه نبوی که همان نگاه اسلام است، برجسته‌ترین نقش تربیت انسان به زن داده شده است و این زنان بوده‌اند که مردان با کفایت، جهادگر، دانشمند، لایق، کاردان و مدیران توانمند و شایسته مدیریت در تمام شئون سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و نظامی را تربیت کرده‌اند.گزافه نیست که اگر سه محور مهم مدیریت جوامع (سیاست، اجتماع، فرهنگ) را در تربیت مادران بدانیم، چون انسان‌ها در دامن مادران و در سایه مهر و عطوفت آنان شخصیت وجودی و انسانی می‌یابند و با همین بنیان رشد کرد و ویژگی‌های سرشت خود را بروز می‌دهند. بر اساس آموزه‌های دین اسلام است که در میان بانوان جامعه اسلامی از صدر اسلام تاکنون چهره‌هایی بوده‌اند که نه تنها برای بانوان الگو هستند بلکه مشی آنان و روش زندگی آنان برای مردان نیز می‌تواند الهام بخش و سرمشق قرار گیرد.قرآن می‌فرماید زنان نیز مثل مردان می‌توانند به معنویت کامل و والا برسند(۲)؛ با این بیان نگاه جاهلی به زن تغییر یافت. لذا زنان در تاریخ نقش به سزایی ایفاء کردند؛ در قیام سید الشهداء(ع) زنان نقش برجسته پیشینی و پسینی داشته‌اند. از جمله زنان پشتیبان قیام، زنانی چون زینب کبری(س) رباب همسر سیدالشهدا(ع) و برخی دیگر از همسران امام و زن زهیر و مادر وهب و... بودند.الگوی این زنان قهرمان، زینب کبری(س) بود که از آغاز قیام تا پایداری اندیشه قیام حضور داشت تا عصر کنونی نیز نقش‌های اینان کم رنگ نخواهد بود و اگر نقش بانوان به خوبی تحلیل شود، مجموعه زیبایی ارائه خواهد شد که در حد پایان نامه دکترا ارزش پرداختن دارد به نحوی که به بررسی نقش زنان در قیام و نهضت عاشورا بپردازد.*نقش مادر در سعادت فرزندانیکی از زنانی که در تاریخ اسلام، چهره درخشانی از خود بجا نهاده و نماد ایثار و فداکاری و عشق به اهل بیت(ع) بوده، ام البنین(س) است، ام البنین یعنی مادر فرزندان (پسر) کنیه زنان عرب است و هر زنی که صاحب چندین فرزند برومند می‌شد، او را با کنیه ام البنین صدا می‌زدند.او زنی بود که فرزندانی تربیت کرد در خانه علی که در تاریخ به جهت تربیت درست و براساس موازین و اصول اسلامی ماندگار شدند و برای بشریت در وفاداری، ادب، شجاعت، سخاوت، ایمان و الگو هستند. ام‌البنین مادر یگانه سقای تاریخ است که خود با لب تشنه به دیدار معبود رفت او عباس نام دارد، عباس که نامش دل عارفان و شب زنده‌داران را صفا می‌بخشد و خاطر مؤمنان را از آن جهت که در کربلا ایثار کرد، در پیشگاه برادر بزرگش، روشنی و آکنده از عشق به خدا می‌کند، عباس نماد ایثار با اخلاص در راه خداست، وفاداری که از عباس(ع) در راه ایمان به امامت و ولایت به نمایش گذاشت بی مانند است از اینرو درس وفاداری وفهم معنای وفا وعشق را باید از دلدادگی عباس به مولایش آموخت.نام اصلی این بانو، فاطمه است که بعدها به «ام البنین» شهرت یافت.(۳) دختر حزام بن خالد بن ربیعه بن عامر (و حبل) بن کلاب بن ربیعه بن عامر بن صعصعه و نام مادرش ثمامه (لیلی) دختر سهیل بن عامر بن مالک بن جعفر بن کلاب است،(۴) عمویش «لبید» از شاعران بزرگ و قدیمی که صد و چهل سال و بلکه بیشتر عمر کرده است، او دوران ظهور اسلام را درک و مسلمان شده و جزو مهاجرین است که در خلافت عمر به کوفه آمد تا اینکه در دوران معاویه وفات کرد. او از شعراء دوران جاهلیت و صاحب معلقات و قصایدی هست.(۵)ام البنین از قبیله کلابیه و آباء و اجدادش از پهلوانان عرب به شمار می‌روند که در جنگ‌های اعراب با ایران ذکر آن‌ها در اذهان مانده است.(۶)از دوران کودکی و نوجوانی او اطلاعی کامل نیست، ولی نام او پس از ازدواج با امیر مومنان علی(ع) در منابع زیادی ذکر شده است؛ بعد از رحلت فاطمه زهرا(س) در یازدهم هجری قمری، حضرت علی(ع) به عقیل برادرش که از نسب شناس بوده فرمودند: زنی از خاندان‌های پهلوان عرب برایم معرفی کن که از او فرزندانی شجاع، دلاور و جنگجو برایم متولد شود.*چرا ام‌البنین(س)عقیل که در شناخت تبار قبایل و ویژگی‌ها و خصوصیات آنان خبره بود، خانواده‌ام البنین(۷) را به حضرت معرفی و گفت که در عرب دلیرتر و شجاع‌تر از پدران وی سراغ ندارم و حضرت نیز با او ازدواج کرد.(۸) ام البنین پس از ازدواج با علی(ع) در خانه وارد شد که قدیس زنی چون فاطمه در آن زیسته و یادگارانی در آن تربیت کرده بود از پسر و دختر چون حسن، حسین، زینب و ام کلثوم؛ ام البنین این خانواده را خوب می‌شناخت و زنی بود که دارای معرفت و از خانواده‌ای اصیل و با ادب وبه خوبی معرفت و درکی از این خاندان داشت. از رفتارهای او که تحسین برانگیز و بیانگر عشق و علاقه او به اهل بیت(ع) است؛ وقتی با امیرالمؤمنین(ع) ازدواج کرد و امام حسن و حسین(ع) مریض بودند، از سر لطف و مهربانی با آن‌ها برخورد کرد و همچون پسران خویش از آن ها مراقبت و نگهداری کرد.(۹)ام البنین خود را به عنوان کنیز فرزندان فاطمه در خانه علی(س) می‌دانست و با این معرفت وارد خانه علی شد و به آنان خدمت کرد و خود در این خانواده دارای فرزندانی شد و آنان را با الهام از تربیت فرزندان فاطمه تربیت کرد و فرزندان خود را آن گونه تربیت داد که فرزندان فاطمه را سرور و سیدی خطاب می‌کردند؛ لذا بعد از شهادت امام علی(ع) و امامت امام حسن(ع)، فرزندان ام‌البنین مطیع و فرمانبردار امامت و ولایت حقند.عباس جوانی رشید، برومند و معروف به ادب در بین جوانان بنی هاشم و دارای شجاعت و هیبت کم نظیر است، او مطیع برادران بود، در جریان صلح امام حسن در کنار امام حسن(ع) فرمانبردار بود و مادر چنان تربیت و معرفتی به او داده که هیچ ادعایی در مناصب ندارد؛ پس از شهادت امام حسن(ع) مطیع برادرش امام حسین است، وقتی شاهد حضور اباعبدالله(ع) در کربلا است در کنار برادر قرار گرفت این آداب اطاعت و ولایت‌پذیری همه از تأثیر شیر مادر آزاده با وفا و تربیت درست اوست.وقتی امام قصد هجرت از مدینه کرد از جمله یاران با وفایش چهار فرزند ام‌البنین هستند که با بصیرت راه مولای خود را برگزیدند. عباس(ابوالفضل)، عبدالله، جعفر و عثمان، چهار فرزند دلاور ایشان در صحنه کربلا حاضر بودند که همگی در رکاب حضرت سیدالشهداء(ع) شهید گشتند.(۱۰)این بزرگ زن تاریخ اسلام در شمار زنانی است که تمام هستی خود را که چهار جگر گوشه‌اش بودند، در راه دین رهسپار جهاد با امام زمانش می‌کند، معرفت او در شمار معارف اعلی قرار دارد که امام زمانش را می‌شناسد و شرایط زمان را درک می‌کند و همه ماهیت وجودی خود را که چهار فرزند است با امام بدرقه کرد و هرگز نگفت یکی برای من باشد، بلکه هر چهار تا را برای دین خدا و محض اطاعت امام و رهبر با امام همراه کرد.وقتی از حادثه کربلا خبرها می‌شنید مدام می‌پرسید حسین فاطمه چه شد؟! این زن بعد از حادثه کربلا و دریافت خبر شهادت چهار فرزندانش همچو کوهی استوار و شکیبا، از خود جزع و فزعی نشان نداد. بلکه گفت: اینها همه فدای حسین(ع) باد، این امر حکایت از اخلاص کامل او به اهل بیت(ع)، به خصوص امام حسین(ع) دارد. علاوه بر آن از جمله مقامی و منزلتی که برایش نوشتند این است که حضرت زینب(س) بعد از ورود به مدینه به دیدارش رفته و شهادت فرزندانش را تعزیت و تسلیت گفتند.(۱۱)او را زنی ادیب و شاعری فصیح و اهل فضل و دانش دانسته‌اند؛ چنانچه از او قصاید و مرثیه‌هایی در مورد شهدای کربلا و امام حسین(ع) و چهار فرزند خویش که در کربلا شهید شدند سروده است که جان سوز معرفت آموز است. گفته شده ایشان بعد ازحادثه کربلا، به قبرستان بقیع رفته و در رثای حسین و یارانش و عباس و دیگر فرزندان مدیحه و نوحه‌سرایی و گریه می‌نمود و این خود ضمن اعتراض به وضع سیاسی و اجتماعی یاد شهدای کربلا و آرمان و ارزش‌ها و اهداف قیام کربلا را زنده می‌داشت گفته شده که مروان بن حکم (والی مدینه) مشتاق شنیدن مرثیه‌های جانسوز او می‌شد.*مرثیه ام‌البنین(س) در شهادت علمدار کربلااشعار نغزی در مورد حادثه کربلا و چهار فرزند رشید خویش دارد:«دیگر مرا ام البنین (مادر چهار پسر؛ عباس، عبدالله، جعفر و عثمان) نخوانید و مادر شیران شکاری ندانید، مرا فرزندانی بود که به سبب آن‌ها مرا ام‌البنین می‌گفتند و اکنون صبح کردم که دیگر برای من فرزندی نیست...» سن فرزندان شهید ام‌البنین به ترتیب: عباس ۳۴ سال، عبدالله ۲۵ سال، عثمان ۲۱ سال و جعفر ۱۹ سال سن داشتند.(۱۲)در رثاء عباس ـ فرزند ارشدش ـ می‌گوید: «ای آنکه عباس را دیدی، در حالی که بر گروه ضعیفان حمله می‌کرد و دنبال او از فرزندان حیدر علی(ع) جنگاورانی بودند که هر یک دارای یال و کوپالی بودند...».(۱۳)بنابراین ام‌البنین(س) دختر حزام و مادرش سهیل و از قبیله بنی کلاب است، از دوران کودکی و جوانی وی اطلاع دقیقی موجود نیست و ایشان با امیرالمؤمنین(ع) ازدواج و ماحصل آن چهار فرزند به نام‌های عباس، عبدالله، جعفر و عثمان است که همگی در رکاب امام حسین(ع) شهید شدند و ام البنین(س) در شهادت آن‌ها مرثیه و قصایدی دارد. رحلت این بانوی اسلام را در سال ۷۰ هجری قمری نوشته‌اند.(۱۴)*درس‌هایی که می‌توان از ام‌البنین(س) گرفت۱- تربیت درست فرزند بر اساس مکتب اهل بیت(ع).۲- داشتن فرزندان زیاد و فرزند داری که نفس داشتن فرزند زیاد و اولاد خود فضیلت است، چرا که امیرمؤمنان در ازدواج با ام البنین(س) شرط داشتن فرزند را مقدم بر مسائل دیگر دانست؛ امروز باید بانوان میهن با داشتن فرزندان برومند به سوی عصر ظهور حرکت کنند و فرزندانی برای سربازی امام زمان تربیت کنند و از داشتن فرزند زیاد نهراسند.۳- تربیت فرزند پیرو راستین امام زمان و ولی حق.۴- درس وفاداری به شوهر و درک منزلت همسر و مطیع محض او بودن و اهتمام به امر خانه‌داری و تربیت فرزندان برومند و قهرمان چنان‌ که در جنگ تحمیلی این هنر را به تجلی گذاشتند.۵- درس عشق به دین وایثار در راه حق را به فرزندان باید با شیر داد و سرشت فرزندان را با محبت و در زمره مکتب اهل بیت(ع) آمیخت.۶- فرزندان را باید برای فدا شدن در راه دین و ولایت و جهاد تربیت کنند.۷- استقامت و صبر را در راه خدا از ام البنین(س) بیاموزند که پس از شهادت فرزندان ابتدا برای امام‌حسین و عزیز فاطمه سوگواری کرد، سپس برای عباس عزیزش؛ درود خدا و سلام مؤمنان بر ام‌البنین و فرزندانش برای همیشه تاریخ. *پی‌نوشت‌ها:۱- رک تاریخ تمدن ویل دورانت ج۱۲- ملک/۳- ۴ ؛ توبه /۷۱ ؛روم/۳۰۳- نعمان بن محمد تمیمی مغربی، شرح الاخبار، ج۳، نشر اسلامی، قم، ص ۱۸۲.۴- ابو الفرج اصفهانی، مقاتل الطالبین، چاپ دوم، دار الکتاب، قم، ص ۵۳.۵- علی نمازی، مستدرک السفینه البحار، ج۹، چاپ ۱۴۱۹ ق، نشر اسلامی، قم، ص ۲۱۷.۶- عبدالرزاق موسوی مقدم، العباس،ص ۱۳۰.۷- شیخ مفید (ره)، الارشاد، سوم، ۱۳۷۶، اسلامیه، ج۱، ص ۳۴۲.۸- سید مصطفی حسینی دشتی، معارف و معاریف، ج۱، چاپ اول ۱۳۸۵، تهران، آرایه، ۱۳۸۵، ص ۸۶۹.۹- العباس، همان.۱۰- شیخ مفید (ره)، الارشاد، ج۱، دار المفید، ص ۲۵۴.۱۱- زیر نظر محمد کاظم موسوی بجنوردی، دائره المعارف بزرگ اسلامی، ج۱، چاپ اول، تهران ۱۳۸۰، مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی، ص ۱۸۶.۱۲- رک جواد محدثی، فرهنگ عاشورا ۱۳- محسن امین، اعیان الشیعه، ج۸، بیروت، دار التعارف للمبطوعات، ۱۴۰۳ ق، ص ۳۸۹.۱۴- زهره یزدان پناه، زنان عاشورایی، چاپ اول، تهران، هلال، ۱۳۸۳، ص ۱۵۱. ]]> فرهنگی Sun, 13 Apr 2014 06:38:47 GMT http://yalasarat.com/vdchkxn6.23nxvdftt2.html حوزه هنری غوطه‌ور امواج ولنگاری http://yalasarat.com/vdcf1ydyew6dmea.igiw.html پایگاه خبری انصارحزب‌الله: از ابتد‌‌ای پیروزی انقلاب اسلامی د‌‌ر ایران، استکبار و د‌‌ر راس آن آمریکای مزور و جنایت‌کار با ترفند‌‌های خود‌‌ به د‌‌نبال براند‌‌ازی بود‌‌ه‌اند‌‌. اقد‌‌اماتی که گاه با جلوه‌های سخت مانند‌‌ جنگ تحمیلی و تحریم‌های اقتصاد‌‌ی و گاه با جلوه‌های نرم آن مانند‌‌ تهاجم فرهنگی آشکار شد‌‌ه است. آنچه که تا به امروز توانسته انقلاب را از گرد‌‌نه‌های سخت و بزنگاه‌های پرتلاطم به سلامتی عبور بد‌‌هد‌‌ سکاند‌‌اری رهبری فرزانه و مد‌‌بر است. رهبری که با بصیرت مثال‌زد‌‌نی د‌‌ر همه عرصه‌ها توطئه‌های استکبار را نقش بر آب کرد‌‌ه است.این در حالی است که توجه به ولنگاری فرهنگی از موضوعاتی است که د‌‌غد‌‌غه امروزی رهبر معظم انقلاب است: «د‌‌ر مسئله‌ی فرهنگ، بند‌‌ه احساس یک ولنگاری میکنم؛ د‌‌ر د‌‌ستگاه‌های فرهنگی -اعم از د‌‌ستگاه‌های د‌‌ولتی و غیر د‌‌ولتی- یک نوع ولنگاری و بی‌اهتمامی د‌‌ر امر فرهنگ وجود‌‌ د‌‌ارد‌‌؛ چه د‌‌ر تولید‌‌ِ کالایِ فرهنگیِ مفید‌‌ که کوتاهی میکنیم، چه د‌‌ر جلوگیری از تولید‌‌ کالای فرهنگی مضر که کوتاهی میکنیم. اهمّیّت کالای فرهنگی از کالای مصرفی جسمانی کمتر نیست، بیشتر است. فرض کنید‌‌ مرتّب تکرار بکنند‌‌ که مثلاً فلان‌جور پفک مضر است، نخورید‌‌؛ حالا مگر ضررش چقد‌‌ر است، چه‌جور ضرری است، چه میزان ضرر د‌‌ارد‌‌، برای چند‌‌ د‌‌رصد‌‌ از مرد‌‌م ضرر د‌‌ارد‌‌؟ این را د‌‌ائماً میگویند‌‌، امّا ضرر فلان‌جور فیلم یا فلان‌جور کتاب یا فلان‌جور بازی رایانه‌ای یا امثال اینها را کسی جرئت نمیکند‌‌ بگوید‌‌ که نباد‌‌ا متّهم بشوند‌‌ به اینکه جلوی آزاد‌‌ی اطّلاعات و جریان آزاد‌‌ اطّلاعات را گرفته‌اند‌‌. آنهایی که اساس این حرفها هستند‌‌، خود‌‌شان بیشتر از ما د‌‌ر این مسائل سخت‌گیری میکنند‌‌؛ این را باور کنید‌‌. حالا آزاد‌‌ترین مناطق د‌‌نیا از لحاظ اطّلاعات، مثلاً فرض کنید‌‌ د‌‌ولتهای غربی‌اند‌‌، ازجمله آمریکا؛ از خبرهای د‌‌قیق و روشنی که از آمریکا میرسد‌‌ د‌‌ر کنترل اطّلاعات افراد‌‌ و انگشت گذاشتن روی آن چیزهایی که د‌‌ستگاه روی آنها حسّاس است، انسان واقعاً تعجّب میکند‌‌؛ ما یک‌د‌‌هم آنها کنترل اطّلاعاتی ند‌‌اریم و نمیکنیم. بمجرّد‌‌ اینکه [د‌‌ر اینجا] یک فیلمی را ممنوع کرد‌‌ند‌‌ یا فرض کنید‌‌ که یک جریان رایانه‌ای را مثلاً محد‌‌ود‌‌ کرد‌‌ند‌‌ یا ممنوع کرد‌‌ند‌‌، فوراً آنها سروصد‌‌ا بلند‌‌ میکنند‌‌، ما هم باورمان می‌آید‌‌؛ ما هم باور میکنیم که واقعاً کار خطایی کرد‌‌ه‌ایم. نه آقا، باید‌‌ مراقبت کرد‌‌! وظیفه‌ی ما تولید‌‌ کالای فرهنگی مفید‌‌ و جلوگیری از کالای فرهنگیِ مضر است. بند‌‌ه د‌‌ر این زمینه احساس یک ولنگاری‌ای میکنم؛ باید‌‌ این را شماها د‌‌ر نظر د‌‌اشته باشید‌‌ و اهمّیّت بد‌‌هید‌‌.»یکی از عرصه‌هایی که به شد‌‌ت د‌‌ر آن شاهد‌‌ یک ولنگاری فرهنگی تمام عیار بود‌‌ه‌ایم عرصه هنرهفتم است. جایی که موضوعات عجیب و غریب پر رنگ می‌شوند‌‌ و ناهنجاری‌ها بهنجار!. هر چند‌‌ د‌‌ر این میان نهاد‌‌هایی د‌‌ر ساختارهای د‌‌ولتی و حکومتی مسئولیت د‌‌ارند‌‌ نگذارند‌‌ ولنگاری د‌‌ر عرصه فرهنگ همه‌گیر شود‌‌ اما تلخ‌ترین طنز روزگار این که بعضاً همین نهاد‌‌ها آتش بیار ولنگاری د‌‌ر جامعه شد‌‌ه‌اند‌‌.حوزه هنری از نهاد‌‌هایی است که علیرغم ماموریت حمایت از پروژه‌های انقلابی د‌‌ر عرصه هنر هفتم سوخت‌رسان کوره ولنگاری شد‌‌ه است. هرچند‌‌ حوزه هنری د‌‌یر زمانی است که کمیتش د‌‌ر عرصه انقلابی‌گری لنگ است اما این روزها با پشت‌پازد‌‌ن به فیلم‌های خوش ساخت و قابل د‌‌فاع و د‌‌ر آغوش گرفتن فیلم‌هایی که یاد‌‌آور فیلمفارسی‌های د‌‌وران پهلوی است کار را یکسره کرد‌‌ه است.هفته گذشته د‌‌ر اخبار منتشره د‌‌ر رسانه اعلام شد‌‌ که حوزه هنری سالن‌های سینمای خود‌‌ را د‌‌ر اختیار فیلمی شد‌‌ید‌‌اً پرمسئله قرار د‌‌اد‌‌ه است و نه تنها این سالن‌ها را د‌‌و د‌‌ستی تقد‌‌یم کرد‌‌ه است بلکه برای اینکه جای مکفی برای نمایش معجون‌های رقص و آواز د‌‌اشته باشد‌‌، نمایش چند‌‌ فیلم را محد‌‌ود‌‌ کرد‌‌ه است نکته جالب د‌‌ر این میان این فیلم‌هایی است که از ابتد‌‌ا توسط حوزه هنری محد‌‌ود‌‌ اکران شد‌‌ و د‌‌ر میانه اکران با محد‌‌ود‌‌یت بیشتری مواجه شد‌‌ اتفاقا از جمله فیلم‌هایی است که به ند‌‌رت می‌توان د‌‌ر سینمای خیانت‌پرور و تجاوز زد‌‌ه این روزها پید‌‌ا کرد‌‌. یتیم‌خانه ایران اثر فوق‌العاد‌‌ه و تاریخی ابوالقاسم طالبی از جمله فیلم‌هایی است که عطایش به لقای فیلم‌های آبکی و مبتذل د‌‌ر حوزه هنری بخشید‌‌ه شد‌‌. رویش‌نیوز د‌‌ر گزارشی د‌‌ر این‌باره نوشت: د‌‌ر همین اصفهان و د‌‌ر حالی که حوزه هنری سه سینما - سپاهان،ساحل و فلسطین- د‌‌ر شهر اصفهان د‌‌ر اختیار د‌‌ارد‌‌ شاهد‌‌ این موضوع هستیم که یتیم خانه ایران د‌‌ر سالن شماره ۲ سینما سپاهان با ظرفیت ۴۰ نفر اکران می شود‌‌. سالنی که از لحاظ شرایط استاند‌‌ارد‌‌ اصلا به آن نمی توان نام سالن نهاد‌‌. آن هم د‌‌ر حالی که د‌‌ر سالن اول سینما سپاهان با ظرفیت ۴۰۰ نفر فیلم شانه تخم مرغی «آس و پاس» اکران می شد‌‌ه و از امروز سلام بمبئی اکران می شود‌‌. ابوالقاسم طالبی د‌‌ر این‌باره گفت: شرایط د‌‌ر تهران هم بهتر از این نیست و د‌‌ر کل ۴ سینمای مطلوب برای اکران این اثر د‌‌اریم. سلام بمبئی ۸۰ سالن سینما د‌‌ر اختیار د‌‌ارد‌‌ و بیشتر سالن ها د‌‌ست کسانی است که اد‌‌عای فرهنگ د‌‌ینی د‌‌ارند‌‌.نرگس آبیار کارگرد‌‌ان فیلم نفس نیز د‌‌ر مورد‌‌ اکران فیلمش د‌‌ر سینماهای حوزه هنری می‌گوید‌‌: حوزه هنری الان فیلم روحوضی نمایش می د‌‌هد‌‌ و از سالن د‌‌اد‌‌ن به ما خود‌‌د‌‌اری می کند‌‌. ما از ابتد‌‌ا با ۲۳ سالن شروع کرد‌‌یم و الان ۱۶ سالن د‌‌اریم. د‌‌ر حالی که «نفس» همواره با سالن پر و ظرفیت خوب اکران شد‌‌ه اما وضعیت سانس د‌‌هی و سالن د‌‌هی ما بسیار بد‌‌ است و سانس‌های شبانه ما را می‌گیرند‌‌ و ساعت ۱۱ صبح می د‌‌هند‌‌. وی افزود‌‌: حوزه هنری با شرکت نورتابان قرارد‌‌اد‌‌ پخش نیز د‌‌اشت اما به راحتی آب خورد‌‌ن تمام سالن هایش را با شروع اکران «سلام بمبئی» به این فیلم اختصاص د‌‌اد‌‌. کامران مجید‌‌ی تهیه‌کنند‌‌ه فیلم سینمایی «لاک قرمز» نیز د‌‌ر این‌باره می‌گوید‌‌: اگر توجه کنید‌‌ خواهید‌‌ د‌‌ید‌‌ برخی فیلم‌ها ۱۳۳ سالن د‌‌ر اختیار د‌‌ارند‌‌، اما «لاک قرمز» با این که از آن به عنوان یک فیلم اخلاق‌مد‌‌ار و د‌‌ر راستای تحکیم خانواد‌‌ه یاد‌‌ می‌کنند‌‌ تنها ۱۷ سالن د‌‌ارد‌‌!حالا و د‌‌ر روزهایی که کالاهای فرهنگی مفید‌‌ د‌‌ربه‌د‌‌رِ سالن برای اکران فیلم‌هایشان هستند‌‌، کالاهای فرهنگی مضر بد‌‌ون کمترین کوششی فیلم‌هایشان توسط سینماچیان روی سر حلو حلوا می‌شود‌‌ و د‌‌ر این میان نکته تاسف‌بار حمایت بی‌چون و چرای نهاد‌‌هایی که قرار است مشوق تولید‌‌ کارهای انقلابی و مفید‌‌ باشند‌‌ از این آثار مبتذل است.وحید‌‌ جلیلی معتقد‌‌ است که متأسفانه بسیاری از مد‌‌یران فرهنگی ما اصلا مد‌‌یر نیستند‌‌؛ معاون‌اند‌‌! معاون پشتیبانی و بود‌‌جه شبکه روشنفکری غرب زد‌‌ه هستند‌‌. مد‌‌یر واقعی فرهنگی د‌‌ر این کشور آن فیلمسازی است که براساس سرانگشت اشاره فلان جشنواره خارجی فیلم می‌سازد‌‌ و اهد‌‌اف او را با پول جمهوری اسلامی محقق می‌کند‌‌. بسیاری از کسانی که اسم خود‌‌شان را مد‌‌یر فرهنگی گذاشته اند‌‌ کجا مد‌‌یرند‌‌؟ این‌ها معاون‌اند‌‌، مسئول واحد‌‌ تد‌‌ارکات جبهه روشنفکری هستند‌‌. مد‌‌یر آن کسی است که امکانات و ابزارها را طوری به د‌‌وران د‌‌ر بیاورد‌‌ که به اهد‌‌اف خود‌‌ش برسد‌‌. بد‌‌ترین و خطرناک‌ترین حالت د‌‌رجنگ نرم که استراتژی معاند‌‌ین و ضد‌‌انقلاب هم بر این متمرکز شد‌‌ه این است که آن طرف طراحی و برنامه‌ریزی کند‌‌ و از امکانات د‌‌اخلی و خارجی برای اهد‌‌اف مشخص تبلیغاتی علیه نظام و انقلاب استفاد‌‌ه کند‌‌، جنگ نرم را از زاویه جبهه خود‌‌ش پیش ببرد‌‌ و بعد‌‌ اد‌‌عا کند‌‌ کد‌‌ام جنگ؟! کد‌‌ام برنامه ریزی؟! کد‌‌ام هد‌‌فگذاری؟ شما د‌‌ر توهم به سر می‌برید‌‌! د‌‌ر این میان آنچه قابل تامل است این است که د‌‌ر روزهایی که انگلیسی‌صفت‌ها به د‌‌نبال حراج آبرو و حیثیت ایرانی‌ها با تولید‌‌ آثار سیاه هستند‌‌ و یا همنوا با رسانه‌های ضد‌‌انقلاب و براند‌‌از به د‌‌نبال ترویج منکرات به وسیله هنر هفتم هستند‌‌ چه بلایی بر سر نهاد‌‌ انقلابی حوزه هنری آمد‌‌ه است که د‌‌ر پازل انگلیسی‌صفت‌ها بازی می‌کند‌‌. نمایش فیلم‌های مبتذلی مانند‌‌ ۵۰ کیلو آلبالو و فروشند‌‌ه و امروز سلام بمبئی و حمایت از ساخت فیلم‌های مسئله‌د‌‌اری چون طبقه حساس نشانی از بیراهه‌ای است که حوزه هنری د‌‌ر آن قد‌‌م برد‌‌اشته است.وحید‌‌ جلیلی د‌‌ر این‌باره معتقد‌‌ است: من سؤال می‌کنم آیا واقعا صنعت سینمای ایران از صنعت هسته‌ای ارزشش کمتر است؟ اهمیت استراتژیک‌اش از هسته‌ای پایین‌تر است؟ چطور ما د‌‌ور فورد‌‌و و نطنز و این‌ها زنجیره انسانی تشکیل می‌د‌‌هیم ولی د‌‌ور نهاد‌‌های فرهنگی خود‌‌مان تشکیل نمی‌د‌‌هیم؟ اگر می‌خواهیم این‌ها را محافظت کنیم که این‌ها انقلابی بمانند‌‌ و د‌‌ر خد‌‌مت انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی بمانند‌‌؛ چطور این‌ها را رها کرد‌‌یم و به راحتی عناصری از معاند‌‌ین و یا حد‌‌اقل عناصر بی‌غیرت د‌‌ر این‌ها نفوذ می‌کنند‌‌؛ عناصری که غیرتی نسبت به مسائل روز انقلاب اسلامی ند‌‌ارند‌‌ و برای‌شان مهم نیست که شهریاری‌ها و روشن‌ها و این‌ها ترور بشوند‌‌ یا نشوند‌‌. جهان سلطه وحشیانه‌ترین تحریم‌ها را بر این مملکت تحمیل کند‌‌ چه اهمیتی د‌‌ارد‌‌ ؟! هیچ غیرتی نسبت به این‌ها ند‌‌ارد‌‌. د‌‌ر عرصه فرهنگ؛ فورد‌‌وی ما حوزه هنری است. نطنز ما روایت فتح است که الان البته بیشتر طنز است تا نطنز. زنجیره‌های انسانی باید‌‌ د‌‌ور این‌ها شکل بگیرد‌‌. حتی اگر تیرهای سهمگین تبلیغاتی و رسانه‌ای جنگ نرم می‌خواهد‌‌ آنها را از مأموریت اصلی‌شان منحرف کند‌‌ باید‌‌ توسط این زنجیره‌های انسانی حمایت شوند‌‌ و هد‌‌ایت شوند‌‌. ]]> فرهنگی Tue, 20 Dec 2016 12:03:59 GMT http://yalasarat.com/vdcf1ydyew6dmea.igiw.html صحنه های شرم آور در اردوی دانشجویی؛چه کسی پاسخگوست؟ http://yalasarat.com/vdcc.iq1a2bq0ila82.html به گزارش پایگاه خبری انصار حزب الله: اردوی مختلط دانشجویی منتسب به یکی از واحدهای دانشگاه آزاد با عنوان گل گشت نوروزی با تدارک ویژه ای از سوی متولیان،برگزار شد. بی حجابی دختران دانشجو ، شوخی های زننده دانشجویان و اجرای زنده موسیقی مبتذل در فضای اختلاط ، بی بندو باری و... از جمله جلوه های ویژه این اردو بود. این اتفاقات در حالی رخ می دهد که غفلت سنگين متولیان امر در برابر رشد روزافزون بي‌حجابي، بي‌عفتي و گسترش وحشتناک مفاسد اخلاقي و البته همراهي و تسهيل در مسير گسترش آن در بسياري از مواقع (مانند آنچه در تصاير مشاهده مي‌کنيد!) دست دشمن را براي طراحي براندازي نرم و خانه به خانه کاملا باز گذاشته است، تهاجمي که به تعبير مولاي متقيان هر ملتي را ذليل خواهد کرد و تهاجمي که سرباز مهاجم و قربانيان و امکانات و تلفات آن همه و همه، دروني و خودي‌اند! در اين عرصه سهم شما از مقابله با اين تهاجم کشنده چيست؟! با ديدن اين تصاوير که صرفا گوشه‌هايي محدود از فضاي حاکم بر برخی اردوهای دانشجویی را نمايش مي‌گذارد مي‌توان به کنه مقاله نشريه انگليسي ديلي‌گراف پي برد! آنجا که براي نابودي جمهوري اسلامي انفجار «بمب سکس» را برتر از هر روش سياسي و نظامي معرفي کرده است! انفجاري خاموش و البته بسيار موثر که صورت‌بندي ديگري از جنگ نرم را به نمايش مي‌گذارد، ]]> فرهنگی Thu, 21 Apr 2011 08:03:06 GMT http://yalasarat.com/vdcc.iq1a2bq0ila82.html عکس/ دیدار دست‌اندرکاران راهیان نور با رهبر انقلاب http://yalasarat.com/vdci5raz5t1apy2.cbct.html ]]> فرهنگی Mon, 06 Mar 2017 10:17:54 GMT http://yalasarat.com/vdci5raz5t1apy2.cbct.html چرا «جدايي نادر از سيمين»يک فيلم ضد ايراني است؟ http://yalasarat.com/vdce.w8xbjh8wp9bij.html مدتي است که فيلمي موسوم به «جدايي نادر از سيمين» با استقبال فراوان دولت‌هاي غربي و رسانه‌هاي وابسته به جريان‌هاي اشرافي، ضد انقلاب و فتنه‌گر مواجه شده است. تعداد زيادي از جوايز برلين در حالي به اين فيلم اهدا شد که جشنواره‌هاي غربي معمولا بدون انگيزه و مقصود سياسي به فيلمي جايزه نمي‌دهند. اما به راستي علت اصلي تمايل معاندين و مخالفين براي برجسته‌سازي اين فيلم چيست؟ متأسفانه برخي از رسانه‌ها به قدري به بزرگنمايي و اسطوره سازي اين فيلم پرداخته اند که فضاي ايجاد شده به فرد اجازه هيچ شک و ترديدي در مورد «جدايي نادر از سيمين» نمي‌دهد. اما در حوزه انديشه و نقادي، نبايد از هياهوهاي کاذبي از اين دست منفعل شد و چشم را بر حقايق بست. به هر حال فيلم اخير اصغر فرهادي داراي مسائلي است که نمي‌توان به سادگي از کنار آنها گذشت. اين فيلم نگاهي بسيار سطحي و خام به مسائل اجتماعي دارد که در يک زرورق به ظاهر زيبا پيچيده شده است. تمام حرف اين فيلم يک جمله بسيار ساده و پيش پا افتاده بيش نيست؛ اين که ايران جاي مناسبي براي زندگي نيست. همين! اين جمله در فيلم با پيچيدگي و بازي‌هاي دراماتيک خاصي صورت نگرفته و خيلي ساده و سرراست بيان شده است. فيلم با صحنه دادگاه طلاق يک زوج جوان آغاز مي‌شود. دادگاهي كه در آن سيمين از نادر طلاق مي‌گيرد. او قصد دارد از کشور به خارج برود، اما شوهرش به خاطر شرايطي چون مسئوليت نگهداري از پدرش نمي‌خواهد با وي همراه شود. وقتي از سيمين درباره اصرارش براي خارج شدن از ايران سوال مي‌شود، پاسخش اين است كه با پرورش يافتن فرزندش در ايران مخالف است. او درباره مشکل اين شرايط سکوت مي‌کند. اما اين ديالوگ‌ها و سکوت معنادار زن يک تمهيد دراماتيک و رواني جهت زمينه سازي ذهن مخاطب براي پذيرفتن سياهي و نکبت جاري در جامعه ايران (به زعم فيلم) است. در ادامه داستان اين گونه پيش مي‌رود که نادر يك زن را براي پرستاري از پدرش استخدام مي‌كند. آن زن به دليل فقر مالي اين کار را پذيرفته و اين مسئله را از شوهرش پنهان مي‌کند. اما از سوي نادر با تهمت دزدي مواجه مي‌شود و کشمکش‌هايي بين دو خانواده پيش مي‌آيد. تم اصلي «جدايي نادر از سيمين» دروغ گويي است. اين فيلم، ايرانيان را مردمي دروغگو معرفي مي‌کند که به خاطر منافع خود حاضرند واقعيات را مخفي کنند. آنچنان که در اين فيلم هر دو طرف دعوا –نادر و خانواده زن خدمتکار- براي اين که ديگري را مغلوب کنند دروغ مي‌گويند. غم و اندوه و نفرت آدم‌ها به يکديگر در فيلم بيداد مي‌کند؛ گويي همه با هم دشمن هستند و تنها کورسوي اميدشان به سرکيسه کردن يکديگر است(!) در اين فيلم چهره اي به شدت منفي از قشر زحمتکش و مستضعف جامعه نمايش داده مي‌شود. شوهر زن خدمتکار که داراي ظاهري مذهبي هم هست در اين فيلم شمايلي رواني و خطرناک دارد. دنيايي که «جدايي نادر از سيمين» به تصوير در آورده است، باتلاقي است که حتي پناه بردن به خدا نيز نمي‌تواند انسان را از آن نجات دهد. انسان‌ها تنها هستند و تنها درد است که يار و ياور بني بشر است. زن خدمتکار يک فرد متدين است، اما زندگي خوب و آرامي ندارد. حتي او نيز دروغ مي‌گويد. اصلا انگار که عامل همه بدبختي‌هايي که براي آدم‌هاي درون فيلم پيش مي‌آيد را او به وجود آورده است. گرچه در پايان حاضر نمي‌شود بابت دروغ گويي خود پول را قبول کند، اما اين پرهيز نه به خاطر اعتقاد راستين به پاکي و درستکاري که به دليل وحشت از عواقب مادي و دنيايي خوردن مال حرام است. يکي از تفکرات استعماري و مبتذل درباره دين در زندگي بشر اين است که اديان با به وجود آوردن ترس از عقوبت‌هاي دنيوي و اخروي، انسان‌ها را از انجام خطا بر حذر مي‌دارند. «جدايي نادر از سيمين» هم در پي دفاع از همين ديدگاه است. اما در دين اسلام، سلامت اقتصادي انسان يک اصل و حق است. مسلمانان به خاطر خدا و ضايع نشدن حق ديگران، نبايد حقوق ديگران را زير پا بگذارند. اما در اين فيلم روح عدالت خواهانه دين اسلام در حد يک خرافه تقليل يافته است. اما نکته جالب و قابل تأمل در اين فيلم اين است که از معدود شخصيت‌هاي اصلي آن که اخلاق را رعايت مي‌کند و دروغ نمي‌گويد، سيمين است. يعني همان کسي که ايران را کشور مناسبي براي زندگي و پرورش نسل جديد نمي‌داند. «جدايي نادر از سيمين» يک فيلم ضد خانواده محسوب مي‌شود. در اين أثر بر طبل جدايي آدم‌ها از يکديگر کوبيده مي‌شود. فرهادي در فيلم اخير خود نيز مانند کارهاي قبلي اش بر بدبيني و شک و ترديدهاي آدم‌ها به يکديگر صحه مي‌گذارد. گويي فيلم به مخاطب خود تأکيد مي‌کند که هرگاه به فردي شک کردي، يقين کن که شکت واقعيت دارد! اين مسئله تنها به اين فيلم محدود نمي‌شود و در تمام آثار گذشته فرهادي، همه شک و ترديدها درست از آب درآمدند و نقيض آن اتفاق نيفتاد. اين نوع تصوير سازي تأثيري منفي بر روابط انساني و به خصوص سلامت و آرامش خانواده دارد. البته ناگفته پيداست که يکي از ريشه‌هاي جامعه ايراني استحکام نهاد خانواده است و به همين دليل نيز دشمنان کشور ما همواره در پي تضعيف خانواده در ايران هستند.درحاشیهنمايش فيلم «جدايي نادر از سيمين» در داخل و خارج از کشور با حواشي قابل توجهي همراه بود. از جمله مي‌توان به تحليل‌ها و واکنش‌هاي رسانه‌هاي خارجي به اين فيلم اشاره کرد. تحليل «الحيات» و «السفير» عليه «جدايي نادر از سيمين» به عنوان مثال روزنامه الحيات چاپ لندن با اشاره به روابط انساني منعكس شده در اين فيلم نوشت: فيلم‌هاي اخير ايراني [عرضه شده در جشنواره‌ها] بحران‌هاي اجتماعي و فكري موجود در ايران پس از انقلاب اسلامي را به تصوير مي‌كشند و نهايتا شخصيت‌هاي اين فيلم‌ها در برابر واقعيت سخت [و غير منعطف] به نااميدي مي‌رسند. نويسنده روزنامه الحيات سپس با اشاره به حوادث سال گذشته در ايران و مساله فتنه ۸۸ نگاه غلط موجود بر انقسام و جدايي طبقاتي را مبناي تحليل خود از جامعه ايران قرار مي‌دهد و تاكيد مي‌كند: فيلم جديد فرهادي اولين فيلمي است كه به مطالعه طبقات اجتماعي در ايران مي‌پردازد و اين جدايي را به تصوير مي‌كشد. وي با اشاره به ديالوگ‌هاي فيلم «جدايي نادر از سيمين» و همچنين فعاليت‌هاي فتنه‌گران در فيس‌بوك و شبكه‌هاي اجتماعي اقدام «سيمين» (ليلا حاتمي) براي به‌دست آوردن حضانت فرزندش براي خروج از ايران را اقدام فيلم فرهادي در انعكاس واقعيت‌هاي روزانه جامعه ايراني! مي‌داند و مي‌نويسد: اين امر براي [سيمين] كه از طبقه متوسط ايران است بسيار طبيعي است! نويسنده روزنامه الحيات همچنين به نقش راضيه در فيلم «جدايي نادر از سيمين» مي‌پردازد و با اشاره به عدم ارائه چنين شخصيت‌هايي در فيلم‌هاي ايراني تاكيد مي‌كند: [راضيه] همچنان به فهم ابتدايي و ساده خود به دين پايبند است و به جريان محافظه‌كار تعلق دارد! وي در ادامه با اشاره به داستان فيلم «جدايي نادر از سيمين» و مقايسه اين فيلم با فيلم «درباره الي» مي‌نويسد: هرچند سينماگران و كارگردانان ايراني از ايجاد رابطه بين فيلم‌هاي خود و حوادث جاري در ايران اجتناب مي‌كنند، اما بايد گفت دو فيلم اخير فرهادي را نمي‌توان از حوادث جاري ايران جدا كرد. در همين حال ديگر روزنامه‌اي كه به فيلم «جدايي نادر از سيمين» پرداخته است روزنامه لبناني السفير چاپ بيروت است كه ضمن گزارشي از جشنواره برلين و عدم حضور «جعفر پناهي» كارگردان فتنه‌گر كشور در اين جشنواره، پيام وي به اين جشنواره را يادآور مي‌شود و مي‌نويسد: پناهي گفت:.. منتظر تجسم آرزوهايم در فيلم‌هاي شما هستم... نويسنده روزنامه السفير سپس تاكيد مي‌كند: آنچه پناهي از آرزوهايش گفت بدون شك در اثر هموطن او اصغر فرهادي منعكس شده است. وي ادامه مي‌دهد: فرهادي در «جدايي نادر از سيمين» بار ديگر چون «درباره الي» از طبقه متوسط ايران سخن مي‌گويد كه تحت نظام توتاليتر ايران قرار دارد! نويسنده روزنامه السفير همچنين با اشاره به حوادث فيلم «جدايي نادر از سيمين» تاكيد مي‌كند كه فيلم فرهادي از فاجعه‌اي غيرقابل پيش‌بيني در جامعه ايران سخن مي‌گويد كه از بمب اتمي ايران وحشتناك‌تر است و قرباني آن «دختر و جنين» است. وي در نهايت تاكيد مي‌كند: فيلم جديد فرهادي تكميل فيلم «درباره الي» است كه جوانان ايراني چه در ساحل و چه در قلب تهران را با زجرهاي فراوان از فساد نظام ايران نشان مي‌دهد. عجيب است که با وجود اين مسائل، مديريت سينمايي دولت از اين فيلم حمايت کرده و موفقيت آن در جشنواره برلين را تبريک گفت(!) همچنين صداوسيما در پخش تبليغات اين فيلم هيچ محدوديتي را در نظر نگرفته است(!) ]]> فرهنگی Sat, 16 Apr 2011 07:59:22 GMT http://yalasarat.com/vdce.w8xbjh8wp9bij.html د‌‌عوای آقای اِند‌‌ اخلاق با بهایی‌ها و مابقی قضایا http://yalasarat.com/vdcjihev8uqe8tz.fsfu.html به گزارش پایگاه خبری انصارحزب‌الله، هفته‌نامه یالثارات‌الحسین(ع) در ستون جیغ‌و داد نوشت: یه سینمایی‌ساز که همه فیلماش پشت هم یه ریز رکورد‌‌ حیا و اخلاقُ زد‌‌ه، د‌‌ر ماسمالیزاسیون کاراش گفته:«این فرقه(یعنی اون فرقه) منطق و د‌‌لیل ند‌‌ارند‌‌، چون می‌د‌‌ونن د‌‌ر اقلیتن فریاد‌‌ می‌کشن که جبران اقلیت بود‌‌نشون بشه و به شیوه‌های غیراخلاقی این کارو انجام می‌د‌‌ن»آقایی که شما باشین هرچی به این مُخ لامصب فشار آورد‌‌یم که این فرقه کیه؛ عقل د‌‌ر فهمش چو خر د‌‌ر گِل بخفت. تو ایرون خود‌‌مون –نه د‌‌ر فرنگ رنگ وا رنگ- همه د‌‌و د‌‌سته رو به اسم فرقه می شناختن: علی اللهیا، بهاییا. تخم علی اللهیا رو که ملخ خورد‌‌، موند‌‌ بهاییای گرد‌‌ن شکسته. حکماً منظور سی‌نما چی اِند‌‌ اخلاق، همین پد‌‌رسوخته‌هان! ولی این قالتاقا که مرکزشون حیفای اسرائیله. یه حسی میگه؛ وقتی «الکس مالگه» اسرائیلی اسپانسر و پخش کنند‌‌ه فیلمشه، هیش‌وخ نمیاد‌‌ با اسرائیل عزیزش کَل بند‌‌ازه !آقای سینمایی د‌‌ست آخر د‌‌ُرفشانی کرد‌‌ه‌که:«مسئولان مملکت باید‌‌ تأمل‌کنند‌‌ که چرا این گروه(همون فرقه) عصبی، فحّاش و اهل تهمت سازی هستن. و آیا د‌‌ر شأن آنان هست که چنین هرزه گوهایی طرفد‌‌ارانشان باشن؟» جونم برات بگه، د‌‌ست برقضا مسئولان(اون) مملکت تأمل کرد‌‌ن، خیلی ام زیاد‌‌! آخرش د‌‌ید‌‌ن که: ای د‌‌ل غافل،این هرزه گوها که مال خود‌‌مونن که حیفا رو بهشون د‌‌اد‌‌یم واسه «د‌‌ارالعد‌‌ل»شون. اصلاً فحش بهاییا گُله/ هرکی نخوره خُله! مفهوم شد‌‌ آقای اِند‌‌ اخلاق؟! گیر زیر کلاه سر خود‌‌ته! بروخود‌‌تو بچَ...***یه بابایی گفته:«بعد‌‌ از جشن حافظ می ترسید‌‌م پیرهن قرمز بپوشم... از بعضیا بیشتر از خد‌‌ا می ترسیم(می ترسید‌‌م) که به ما فحش ناموسی می د‌‌ن». گفتم، بابا بی خیال! اون که شمرش بود‌‌، سر امام حسینو برید‌‌ و مرد‌‌م از د‌‌ستش گریه می کنن، تو و طایفه ات که گُلین، کاری نکرد‌‌ین ! فقط بعضی وقتا سر ایمان و اخلاق مرد‌‌مو با پنبه می برین! این که عیبی ند‌‌اره!یکی د‌‌یگه- که به قول آیت الله خاتمی- عمامه به سر هم هست، گفته:«آیا شیوه جذب مخاطبان به سوی آستان مقد‌‌س حسینی چنین است؟» یه زبلی هم گفت: تو که حجاب رو از بیخ مرخص کرد‌‌ی، برو جوش آزاد‌‌ کرد‌‌ن همون «حجاب اجباری» رو بزن. جذب هنرمند‌‌ای معلوم الحال جشن حافظ پیشکش! تو که با تز «اجباری د‌‌ونستن حجاب»۱ مشکل همشونو حلِّ حلِّ کرد‌‌ی. حالا یالثارات باید‌‌ بره کفش پای هنرمند‌‌ای جشن حافظو ببوسه که اقلاً یه حجاب نصفه نیمه لچکی رو از سرشون ور ند‌‌اشتن! ... همین بابا آخرای د‌‌ُرفشانیش گفته:«آیا گشود‌‌گی مبنای باب الحسین(ع) اوسع د‌‌ر مورد‌‌ شهروند‌‌ان ایرانی به ضیق و تنگنا می رسد‌‌؟»...اصلاً، ابد‌‌اً. تموم مشکل زیر سر اوناییه که تو کربلا د‌‌م د‌‌ر باب الحسین(ع) وای‌می‌سن تا چاد‌‌ر سر بی حجابا کنن. خد‌‌ا همشونو هد‌‌ایت کنه به فتواهای سوپرلارج تو، تا ضیق و تنگنا گورشو گم کنه!۱-فیلم اجباری د‌‌ونستن حجاب و مبارزه با حجاب نامبرد‌‌ه د‌‌ر آرشیو موجود‌‌ه ]]> فرهنگی Sat, 24 Sep 2016 05:25:15 GMT http://yalasarat.com/vdcjihev8uqe8tz.fsfu.html بی‌حجابی؛ قیام علیه خداست! http://yalasarat.com/vdcfxedyvw6d00a.igiw.html به گزارش پایگاه خبری انصارحزب‌الله، یکی از وبلاگ‌نوسیان خوش‌ذوق در مطلب کوتاهی درباره بدحجابی نوشته است:سال‌ها پیش بود که وقتی تازه برخی مانتوهای کوتاه (تازیر زانو) مد شده بود و خانم‌های فکلی در خیابان مانور عشوه‌گری می‌دادند یکی از دوستان می‌گفت اگر با این بی‌حیایی‌ها برخورد نشود و جلوی آن گرفته نشود تا چند سال دیگر زنان با لباس غواصی بیرون می‌ایند. این روزها با مشاهده عفریته‌هایی که در خیابان با بزک‌های غلیظ، مشغول غارت ایمان جوانان و مردم مسلمان هستند، فریب‌خوردگانی که بزرگترین جنایت‌شان از هم پاشیدن خانواده‌ها و رایج کردن گناه در جامعه‌و قبح‌زدایی است. یاد آن پیش‌بینی افتادم.کوتاهی در مبارزه با عده‌ای هوس‌ران در خیابان هم آنهایی که با قیافه‌های برزخی و شیطانی و لباس‌های زننده و هرزه در خیابان جلوه‌گری می‌کنند باعث شده که عده زیادی از جوانان کشور به ورطه گناه بیفتند. تا جایی که آمار ایدز در کشور از طریق انتقال جنسی در یک چشم به‌هم زدنی دوبرابر شد. طلاق رشد صعودی گرفت و کودکان کار و سر راهی و اوباش قارچ‌گونه در خیابان نمایان شدند. ازدواج در سراشیبی عدم! قرار گرفت. ازدواج‌های سیاهی که سفید خوانده شد شیوع پیدا کرد. جرم و جنایت ناموسی باب شد و ناموس دزدی کلید خورد. بازار تن‌فروشی جایی برای خود باز کرد و مشتریانش بی‌محابا در خیابان و در انظار چانه‌زنی کردندو....همین دهن‌کجی و قیام علیه احکام خدا بود که باعث شد حرامخواری رشد نجومی داشته باشد. یعنی وقتی قبح‌زدایی از باورها و ارزش‌ها به کف خیابان رسید، حرامخوری موجه‌تر شد و اصولا حرامخواری همزاد بی‌عفتی و شکسته‌شدن حدود الهی است. وقتی ریشخند احکام الهی در جلوی مسئولان همین‌جور رشد تساعدی به خود گرفت و بازار بی‌حجابی و برهنگی در خیابان داغ شد. مشکلات اقتصادی نمایان‌تر شد. برکت و رونق از بازارها رفت. رکود و تورم و هزار کوفت‌وزهرمار دیگر بلای جان مردم شد. چرا؟ چون عده‌ای علناً بر علیه خدا و احکام خدا قیام کردند!؟ بی‌حجابی، لگدمال کردن حجاب، این ضروری دین است. حجاب از دستورات مؤکد خدا و به قول یکی از علمای اخلاق تهران پرچم حاکمیت خدا در زمین است که امروز توسط عده‌ای خرابکار و عده دیگری فریب‌خورده لگدمال هوی‌وهوس و بی‌مسئولیتی متولیان امر می‌شود.به خود بیائیم و گناهانی که باعث خشم خدا می‌شود را دست‌کم نگیریم. اختلاس و رشوه و اشرافی‌گری و حقوق‌های نجومی همه و همه بد است اما از آن‌ها بدتر، پشت‌پا زدن در انظار به دستورات صریح قرآنی است. اگر می‌خواهیم در جامعه اختلاس و رشوه و ... نباشد باید از همین‌جا شروع کنیم. یعنی مقابله و برخورد و جمع‌اوری قاطعانه هرزگان و نیمه عریان‌های خیابانی. تا شیطان بساط خود را از کف خیابان جمع نکند، نمی‌توان انتظار داشت که حرامخوری که در پنهان شکل می‌گیرد را جمع کرد.جلوه‌های بی‌حیایی و بی‌عفتی چون سیلی همه ارزش‌ها را با خود برد. ارزش‌هایی مثل پاک‌دستی، ایثار، خدمت، قناعت و هرآنچه که به دستورات دینی برمی‌گردد و وجدان زنده را، میراندند. باید تا دیر نشده با این بلای مهیب مبارزه کرد تا پیامدهای تقوای اجتماعی و برکات خدا را در جامعه در همه عرصه‌ها ببینیم. ]]> فرهنگی Thu, 28 Jul 2016 07:31:13 GMT http://yalasarat.com/vdcfxedyvw6d00a.igiw.html صدا و سیما در تلویزیون تبلیغ ضد ارزش نکند http://yalasarat.com/vdcjvvevouqetoz.fsfu.html احمد سالک کاشانی نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: هر گونه تبلیغ مظاهر به تعبیر ما کفر و غربی که نقش در تغییر سبک زندگی دینی و اسلامی ما داشته باشد خلاف ارزش های دینی ما است.وی افزود: این تبلیغات خلاف برنامه هایی است که جمهوری اسلامی در سراسر دنیا به عنوان یک الگو مطرح می کند. این نکته اصلی ما است ما آنچه را که باید از رسانه ملی که به شکل یک دانشگاه است معرفی کنیم این است که مبلغ ارزش های دینی در قالب سبک زندگی اسلامی باشیم.نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: اگر تبلیغاتی بر خلاف این باشد چنین تبلیغاتی مورد توجه ما نیست و باید بگوییم که مردود است. ولی یک مشکلی صدا و سیما دارد که آن باید حل شود و آن عبارت از این است که بخشی از درآمد را طبق برنامه و بودجه دولت خودش باید تهیه کند، یکی از کانال هایی که برای صدا و سیما درآمد دارد تبلیغات تجاری است این اشکال باید برطرف شود تا میزان اینگونه مسائل در سطح رسانه ما کم شود ولی این بدان معنی نیست که آنچه ضد ارزش است در صدا و سیما و تلویزیون مطرح شود. ]]> فرهنگی Wed, 21 Dec 2016 11:27:38 GMT http://yalasarat.com/vdcjvvevouqetoz.fsfu.html پیچیدن نسخه حقوق‌های نجومی‌ http://yalasarat.com/vdcgqq9qnak9w74.rpra.html کمیته حقیقت‌یاب حقوق‌های نجومی هم تشکیل شد. رییس هیات مدیره سازمان مردم‌نهاد دید‌بان شفافیت و عدالت که پس از بررسی پرونده واگذاری املاک در شهرداری تهران، حالا به سراغ پرونده پرداخت‌های نامتعارف در دولت رفته، به رییس قوه مقننه نامه نوشته و در آن گفته است: «‌جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با فساد راهی به‌جز شفاف‌سازی حداکثری ندارد.» دکتر «احمد توکلی» در حالی این نامه را به دکتر علی لاریجانی نوشته و بر پیگیری ماجرای حقوق‌های نجومی در دولت تاکید کرده است که سخنگوی دولت، در آخرین اظهارنظرش در این‌باره گفته است تنها ۲ نفر باقی مانده‌اند که یکی‌شان هم در زندان است.«دیوان محاسبات این مساله را بررسی کرده و ۹۳ هزار و ۴۷۰ پرونده بررسی شد که متاسفانه ۳۹۷ نفر بیش از ۲۰ میلیون تومان دریافت داشتند. این ۳۹۷ نفر گفتند که اگر این ۲۰ میلیون حق نیست که آن را برگردانیم ولی اگر قانونی است چرا باید برگردانیم. بارها گفته شد که باید این مبلغ را برگردانند که همه برگرداندند و تنها ۲ نفر باقی است که یکی از آنها در زندان است.» این آخرین واکنش سخنگوی دولت یازدهم به ماجرای حقوق‌های نجومی است. ماجرایی که حالا نزدیک به هفت ماه از آغاز خبرها و حاشیه‌های آن می‌گذرد. اما با وجود توصیه‌های رهبر انقلاب در ارائه پاسخی قانع‌کننده و روشن به افکار عمومی درباره متخلفان، هنوز به سرانجامی روشن نرسیده است و ارائه آمار و ارقام در کنار آب رفتن تعداد مدیران متخلف همچنان ادامه دارد. شاید همین تناقض‌ها سبب شده است تا آقای احمد توکلی هم با سازمان غیردولتی‌اش وارد میدان شده و بررسی جنجال پرداخت‌های نامتعارف را آغاز کند. توکلی در آغاز نامه‌اش به رییس مجلس دهم -که دیروز منتشر شد- نوشته است: «یکی از مظاهر اشرافی‌گری مدیران در کشور که باعث آسیب جدی به اعتماد عمومی مردم به نظام اداری کشور و ضربه به سرمایه اجتماعی‌مان گردید، پدیده نامبارک دریافت‌های نجومی توسط تعدادی از مدیران بود؛ که حساسیت زیادی از سوی مردم و رهبری معظم انقلاب را در بر داشت و امروز تبدیل به یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم و رهبری شده است.» اما جالب‌ترین نکته نامه توکلی، اشاره او به اصلاح بخشی از لایحه برنامه ششم توسعه بود که دسترسی عموم مردم به اطلاعات دریافتی مدیران دولتی از متن آن حذف شده است. توکلی در بخشی از نامه‌اش نوشته است: «البته باید از شما نمایندگان محترم تشکر کرد که به این امر توجه نموده و در کمیسیون تلفیق مجلس، در لایحه برنامه ششم توسعه، تبصره ۵ ماده ۳۸ پیشنهادی خوبی به تصویب رساندید، مبتنی بر این مطلب که دولت مکلف خواهد شد که ظرف مدت ۴ ماه، سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران را راه‌اندازی کند و عموم مردم هم در کنار نهادهای نظارتی، می‌توانند به اطلاعات مندرج در این سامانه دسترسی داشته باشند و بر آنها نظارت کنند.»او در ادامه، از آنچه سهل‌انگاری کمیسیون تلفیق دانسته، انتقاد کرده و ادامه داده است: «البته متأسفانه این مصوبه در گزارش کمیسیون محترم تلفیق، در ۲ نسخه و به شکل غیرمنتظره‌ای به ۲ شکل منتشرشده و ظاهراً از روی غفلت در یکی از آنها عبارت مهمِ «عموم مردم» حذف گردیده است! به هر حال از فرد مجربی همچون آقای دکتر حاجی بابایی، رییس محترم کمیسیون تلفیق انتظار اکید و سریع وجود دارد تا این غفلت را جبران نمایند؛ تا هم این مصوبه مترقی نابود نشود و هم نقض قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به سرعت برطرف شود.»رییس هیات مدیره سازمان مردم نهاد دیدبان شفافیت و عدالت‌، در نامه‌اش ابراز امیدواری هم کرده است که نمایندگان مجلس، بهترین و قوی‌ترین ضمانت اجرایی برای جبران ضربه مهلک وارد شده به اعتماد مردم به نظام در موضوع حقوق‌های نجومی را مصوب کنند. اما آنچه انتشار نامه توکلی را بیش از پیش مهم می‌کند، نکته‌هایی است که محل بحث و اختلاف نظر دولت با منتقدانش است. نکته‌هایی از قبیل پرداخت‌هایی که با عنوان «پاداش» برای موسسه‌های سودآور درنظر گرفته شده است. موسسه‌هایی دولتی که البته وزیر اقتصاد، پیش‌تر از این‌ها گفته بود، اصلاً سودآور نیستند. آقای «علی طیب‌نیا» که چهاردهم شهریورماه در مجمع سازمان خصوصی سازی حاضر شده بود، این‌طور درباره سوددهی بنگاه‌ها و شرکت‌های دولتی سخن گفته بود: «‌در دنیا، کشورها از این جهت روی به اجرای سیاست خصوصی‌سازی آورده‌اند که دولت‌ها در مجموع توان مدیریت و سودآور کردن شرکت‌ها را ندارند و مدیران خوبی برای اداره بنگاه‌ها نیستند و به همین جهت است که به اجرای خصوصی‌سازی رو آورده‌اند.» وزیر اقتصاد این را هم گفته بود که‌: «‌در ۳۰ سال گذشته نتوانسته‌ایم بنگاه‌ها را سودآور و مدیریت کنیم و حالا که بحث خصوصی‌سازی پیش آمده؛ برخی می‌خواهند یک شبه شرکت‌ها را اصلاح ساختار و سودآور کنند.» طیب‌نیا، از اظهارنظرها درباره نحوه واگذاری سهام دولتی هم این چنین انتقاد کرده بود: «در برخی مواقع اظهارنظرهایی می‌شود که بهتر است دولت ابتدا اقدام به اصلاح ساختار شرکت‌ها و پس از آن اقدام به واگذاری سهام خود کند که بر این اساس باید گفت این موضوع حرف قشنگ اما نشدنی است؛ چرا که اگر بتوانیم شرکت‌ها را اصلاح ساختار و سودآور کنیم دلیلی ندارد که دیگر آنها را واگذار کنیم.»این در حالی است که ماجرای پاداش‌های نجومی و نامتعارف به مدیران برخی شرکت‌های دولتی، همچنان خبرساز است. اما دولت همچنان بر این موضوع پافشاری می‌کند که این پاداش‌ها در چارچوب قانونی و براساس محاسبه سودآوری این بنگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسه‌ها در پایان هرسال بوده است. پاداش ۱۷۰ میلیونی هیات مدیره شركت سیمانی فارس‌نو (فیروزآباد) كه زیرمجموعه هلدینگ سیمانی فارس و خوزستان است و این هلدینگ نیز زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی است، پاداش ۲۵۰ میلیونی شرکت سیمان قائن که بین هیات مدیره تقسیم شد و البته پاداش ۱۴۴میلیونی که برای سقوط آزاد ۹۰ درصدی سود شرکت سیمان صوفیان، تقدیم مدیران این شرکت دولتی شده بود، از جمله پاداش‌های نجومی و بی حساب و کتابی است که در پرونده پرداخت‌های نجومی دولت یازدهم وجود دارد.این، البته جدای از ماجرای فساد حیرت انگیز در صندوق ذخیره فرهنگیان است که ماجرای پاداش‌ها و سوء استفاده‌های برخی مدیران آن، همچنان نقل محافل خبری است. رقم‌هایی که در گزارش دیوان محاسبات هم به صورت ریز به آنها اشاره شده و البته هنوز پاسخی قانع‌کننده درباره آن منتشر نشده است.از گزارش دیوان محاسبات تا گزارش دولتیازدهم مهرماه امسال بود که رییس دیوان محاسبات، با حضور در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، گزارش سازمان دیوان محاسبات کشور درباره حقوق‌ها و پرداختی‌های نامتعارف را در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرائت کرد. در گزارش آقای «عادل آذر» چهار بخش به چشم می‌خورد. حقوق و مزایای پرداخت، پرداخت‌های مربوط به پاداش، وام‌های پرداختی و جمع‌بندی و اقدامات، بخش‌هایی هستند که طی آن، به مشروح تخلف‌های انجام شده توسط برخی مدیران دولتی برای دریافت حقوق، مزایا و وام‌های نامتعارف و غیر قانونی اشاره شده است.در جمع‌بندی این گزارش آمده است: «کل مبلغ پرداخت شده مازاد بر ۲۰۰ میلیون ریال به ۳۹۷ نفر از مقامات و مدیران فوق الذکر ۲۳۳ میلیارد و ۶۲۷ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۳۵۰ ریال بوده است.»گزارش دیوان محاسبات، درباره پرداخت پاداش‌ها هم نکات جالبی دارد: «‌مبلغ دو میلیارد ۹۰۴ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۷۰۳ ریال در وجه یکی از معاوین وزیر امور اقتصادی و دارایی، مبلغ دو میلیارد و ۳۷۸ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۷۰۳ ریال در وجه یکی از مشاورین وزیر امور اقتصادی و دارایی و البته مبلغ دو میلیارد و ۱۲۱ میلیون و ۱۸۶ هزار ریال در وجه یکی از معاونین سازمان امور مالیاتی کشور.»اما آنچه از گزارش‌های دولت به مردم برمی آید، تلاش برای انحراف ذهن‌ها برای اثبات قانونی بودن این دریافت‌ها بوده است. تلاشی که برای ربط دادن ماجرای دریافتی غیر متعارف برخی پزشکان در مناطق محروم و تفاوت آن با پرداخت‌های موسوم به نجومی است. نتیجه این استدلال تلاش برای تعمیم قانونی بودن دریافتی این پزشکان به سایر مدیران نجومی بگیر دولتی هم هست. اتفاقی که در روزهای اخیر، رد پایان را بیشتر می‌توان در کلام برخی مدیران و وزیران دولت یازدهم دید.مردم و معمای دسترسی و نظارت بر حقوق مدیران دولتیاما چند کیلومتری دورتر از پاستور و در بهارستان، اتفاقی در مجلس دهم افتاد که جنجال حقوق‌های نجومی مدیران را داغ‌تر کرد.ماجرا، زمانی اتفاق افتاد که یکی از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس، دوشنبه هفته گذشته خبر از مصوبه این کمیسیون مبنی بر الزام دولت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا به مدیران و ایجاد امکان دسترسی به این سامانه برای نهادهای نظارتی و عموم مردم داد. مصوبه‌ای که تا حد زیادی امکان پیشگیری از دریافت‌های نجومی مدیران و نظارت مستقیم مردم و نهادهای نظارتی بر این پرداخت‌ها را فراهم می‌کرد. تبصره ۵ ماده ۳۸ گزارش کمیسیون تلفیق مجلس درباره الزام دولت به افشای عمومی حقوق و مزایای مدیران این چنین نوشته شده بود: «دولت مکلف است ظرف چهار ماه نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا و پرداخت‌های مشمولان این ماده اقدام نموده و امکان تجمیع کلیه پرداخت‌ها به مدیران دستگاه‌های مشمول این ماده را فراهم کند به نحوی که میزان ناخالص پرداختی به هر یک از مدیران مذکور مشخص بوده و امکان دسترسی به آن برای نهادهای نظارتی و عموم مردم فراهم شود.»اما خبرهایی که نمایندگان رسانه‌ها، روز یکشنبه از بهارستان منتشر کردند، ناامیدکننده بود. آنها از «صورت تنقیح شده» گزارش کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره لایحه برنامه ششم توسعه خبر دادند و نوشتند که در آن عبارت «و عموم مردم» از تبصره ۵ ماده ۳۸ این گزارش حذف شده است. به این ترتیب متن تبصره پنج ماده ۳۸ این گزارش در ویراست دوم این‌گونه شد: «دولت مکلف است ظرف چهار ماه نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا و پرداخت‌های مشمولان این ماده اقدام نموده و امکان تجمیع کلیه پرداخت‌ها به مدیران دستگاه‌های مشمول این ماده را فراهم نماید به نحوی که میزان ناخالص پرداختی به هر یک از مدیران مذکور مشخص بوده و امکان دسترسی به آن برای نهادهای نظارتی فراهم شود.» بعضی از رسانه‌ها در این‌باره نوشتند که حذف کردن نام عموم مردم از این تبصره، تنها توسط کمیته‌ای شامل رییس کمیسیون تلفیق مجلس و یکی، دو نفر دیگر انجام شده و سایر اعضای کمیسیون تلفیق مجلس از این اصلاح اطلاعی نداشته‌اند. موضوعی که البته با واکنش‌های فراوانی روبه‌رو شد و خبرسازترین این واکنش‌ها هم نامه دیروز احمد توکلی به رییس مجلس بود.حالا باید منتظر ماند و دید که سرنوشت حقوق‌های نجومی به کجا خواهد رسید و آیا پرونده این موضوع جنجالی در دولت یازدهم بسته خواهد شد یا اصرارها و انکارها و تعمیم دادن‌ها، این پرونده را به سمتی دیگر خواهد برد. منبع: صبح نو ]]> فرهنگی Wed, 21 Dec 2016 11:20:51 GMT http://yalasarat.com/vdcgqq9qnak9w74.rpra.html